עצורים בתפלת יום השישי בהר הבית; השקט נשמר

בנצי לייזרוביץ 3 Comment on עצורים בתפלת יום השישי בהר הבית; השקט נשמר

במסגרת ההיערכות ופעילות משטרת ישראל במהלך יום השישי הרביעי של חודש הרמדאן בירושלים. לאחר סיום התפלה עצרה ועיכבה המשטרה 8 חשודים בחשד להנפת דגלי ארגון טרור וקריאות הסתה. המפכ"ל קובי שבתאי וממ"ז ירושלים ליוו את האירוע לכל אורכו

צילום: משטרת ישראל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל משעות הבוקר המוקדמות, נפרסו ברחבי ירושלים למעלה מ-2000 שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עם כוחות תגבור משטרתיים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, ופעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה, הכל במטרה לאפשר הגעת עשרות אלפי המתפללים להר הבית ולממש את חופש הפולחן בבטחה.

ההערכות והפעילות המבצעית הרחבה בעיר ובמעברי עוטף ירושלים, אפשרה כניסה של מתפללים רבים להר הבית, וכן את הזרמת התנועה בתחבורה הציבורית ומהמעברים לעיר העתיקה ובחזרה. לפני כשעה וחצי הסתיימה תפילת הצהריים ביום השישי הרביעי של חודש הרמדאן בהר הבית, בהשתתפות עשרות אלפי מתפללים והחל שלב הפיזור.

זמן קצר לאחר סיום התפלה, הניפו מספר רעולי פנים דגלים וכרזות של ארגוני טרור ברחבת הר הבית. בשעה האחרונה המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 8 חשודים בחשד שהניפו את הדגלים וקראו קריאות הסתה ומבוצעות בשעה זו הפללות נוספות. המעצרים בוצעו ע״י שוטרי מרחב דוד ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה בסיוע והכוונה של תצפיתני מבט 2000- שהכווינו את הכוחות לחשודים שהופללו. בדקות אלו החשודים נלקחים לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים ובהמשך צפויים מעצרים נוספים.

מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בנק׳ המשטרה בכותל המערבי, בראשות מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על ההיערכות, יחד נציגי סגל הפיקוד של משטרת ישראל, קציני משטרה ונציגי גופי הביטחון. בהמשך התקיימה הערכת מצב נוספת בהשתתפות השר לבטחון לאומי, מפכ״ל המשטרה, ממ״ז ירושלים וקצינים נוספים, ובה הועברה סקירה לשר אודות ההיערכות והפעילות המשטרתית.

מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל תמשיך לפעול לאורך היום, ובהמשך חודש הרמדאן בכוחות מתוגברים יחד עם כוחות הביטחון, בכדי לשמור על הביטחון והסדר, לסכל כוונות טרור, לטפל במסיתים ובמפרי סדר, ולאפשר לכל אדם את חופש הפולחן ברחבי העיר העתיקה ובמקומות הקדושים בירושלים.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ה' שומר ישראל ואיןעוד מלבדו

  2. 2

    והשקט נשמר אין לנו שומר חוץ מבורא עולם הוא השמור הכי טוב שיש תודה רבה בורא עולם

  3. 1

    חוץ מזה ישמור את נפשך מעתה ועד עולם אמן ואמן